Skype ARA Tours Follow ARA Tours on Facebook Follow ARA Tours on Twitter ARA Tours is lid van de Maatwerkspecialisten.
ALG. INFORMATIE VLUCHTEN

Tijdig aanwezig op Schiphol

Door de beperkingen van het aantal vluchtbewegingen en landingsbanen op Schiphol (en meerdere buitenlandse luchthavens) kunnen vertragingen ontstaan. Luchtvaartmaatschappijen lopen hierdoor het risico hun slottijd (schematijd) te verliezen. Mede hierdoor zijn de luchtvaartmaatschappijen gedwongen instap- en overstaptijden ruim te nemen.

Wij raden u daarom aan tenminste 3 uur voor de geplande vertrektijd op Schiphol aanwezig te zijn. De soms grote drukte  op de weg naar Schiphol (files), de drukte op Schiphol bij het inchecken en de afstanden van de check-in balie naar uw gate kunnen aanzienlijk zijn. Incheckbalies sluiten gezien de strakke slottijden strikt op tijd (30 minuten voor vertrek)! naar boven

Vlucht en vertrek informatie

U kunt op verschillende manieren informatie opvragen over de aankomst- en vertrektijden van de vlucht:
* Teletekst pagina's 757 - 763
* Bellen met telefoonnummer 0900-0141 (ca. EURO 0,30 per minuut)
* De internetpagina www.schiphol.nl  naar boven

E-ticketing

Steeds meer luchtvaartmaatschappijen maken gebruik van E-ticketing. In plaats van de reguliere papieren ticket ontvangt u een bevestiging met daarop de vluchtgegevens, de namen van de passagiers en het E-ticketnummer. Deze hebt u nodig bij het inchecken tezamen met uw geldige paspoort. naar boven

Bagage 

Op vluchten naar het Caribische gebied en Midden- en Zuid-Amerika gebied geldt een bagagevrijdom van 23 kilo per persoon + 1 stuks handbagage van maximaal 10 kilo en bepaalde afmetingen. In geval van een doorverbinding via de Verenigde Staten geldt een bagagevrijdom van 2 koffers per persoon van elk 32 kilo + 1 stuk handbagage (zgn. piececoncept). Deze koffers mogen vastgestelde afmetingen (lengte + breedte + hoogte 158 cm) nooit overschrijden. Omdat de bagage regelingen onderhevig zijn aan wijzigingen, verwijzen wij u altijd naar de website van de luchtvaartmaatschappij waarmee u naar de bestemming vliegt.

Bagage bij binnenlandse vluchten Costa Rica, Panama en Suriname:
Indien u via ons een reis hebt geboekt met een binnenlandse vlucht in Costa Rica, kunt u op deze binnenlandse vlucht per persoon maximaal 12,5 kg bagage (inclusief handbagage) meenemen. Voor de binnenlandse vluchten in Panama varieert de bagagevrijdom van 11 - 14 kg per persoon. In Suriname varieert deze tussen de 6 - 8 kg (verschilt per excursie) per persoon.

Let op: wanneer u een combinatiereis maakt tussen de Verenigde Staten en een Caribisch eiland én u vliegt rechtstreeks terug naar Nederland vanaf de laatst genoemde, dan geldt een bagagevrijdom van 20 kilo per persoon. Voorkinderen die voor een gereduceerd tarief reizen gelden dezelfde regels. Baby’s hebben geen recht op bagagevrijdom.

Afwijkende bagage:
Indien u duikuitrusting mee neemt of beschikt over andere afwijkende bagage dient u dat bij reservering aan te melden. naar boven

Herbevestigen van uw vlucht

Het merendeel van de internationale luchtvaartmaatschappijen stelt het herbevestigen van uw retourvlucht niet meer verplicht. Toch is het raadzaam 72 uur voor aanvang van de terugreis contact op te nemen met de lokale agent of de luchtvaartmaatschappij. naar boven

Luchthavenbelastingen / Vertrekbelastingen

Door de luchtvaartmaatschappijen worden (als gevolg van wettelijke bepalingen van het land) luchthavenbelastingen geheven. De hoogte hiervan is afhankelijk van de gekozen luchtvaartmaatschappij en de gevlogen route (stops onderweg) en het bestemmingsland. Deze worden door ons aan u doorberekend en staan separaat op de offerte en de nota.

Door de lokale autoriteiten in het bestemmingsland worden veelal ook vertrekbelastingen geheven die qua hoogte verschillen. Op de offerte wordt de hoogte van de vertrekbelasting aan u doorgegeven. U dient de vertrekbelasting altijd lokaal te voldoen. Belangrijk: bij "island-hoppen" (bezoeken van verschillende eilanden) kan het voorkomen dat u tweemaal van een zelfde eiland vertrekt. U dient dan ook de vertrekbelasting tweemaal te voldoen.

Overigens is de hoogte van zowel de luchthavenbelasting als de vertrekbelasting aan verandering onderhevig. naar boven

Luchtvaartmaatschappijen / boekingsklassen /algemene informatie

ARA Tours werkt met verschillende luchtvaartmaatschappijen zoals KLM, Martinair, Arke Fly, Continental Airlines, Air France en Iberia. Over het algemeen kennen de maatschappijen twee hoofdklassen, een Tourist Class en een Business Class. Elke maatschappij heeft zijn speciale benamingen voor deze klassen en daarbij hoort ook een specifieke service. 

Binnen deze hoofdklassen kent men weer speciale boekingsklassen en aan die boekingsklassen hangen weer verschillende tarieven en ook geldigheid van het ticket. Er is hierbij geen verschil van stoel binnen de hoofdklasse. U krijgt feitelijk dezelfde stoel, hetzelfde eten en dezelfde service. Over het algemeen kan men zeggen dat de boekingsklassen met de goedkoopste tickets minder beschikbaar zijn dan de boekingsklassen met de duurste tickets. 

Onze arrangementen zijn gebaseerd op de goedkoopste tickets. Bij de KLM is dat bijvoorbeeld de Q-klasse en bij Martinair de X- of N-klasse. Mochten deze op het moment van reservering niet meer beschikbaar zijn dan bent u een toeslag verschuldigd voor de duurdere boekingsklasse binnen de toeristenklasse. Wij geven bij onze reisarrangementen wat de verschuldigde toeslag is voor de volgende boekingsklasse. Mocht deze dan ook weer niet beschikbaar zijn, dan is een nog hogere toeslag per persoon van toepassing. naar boven

Extra informatie over MARTINAIR:

Martinair, ‘your wings’
 
Eigenhandig opgebouwd door Martin Schröder die in 1958 de eerste buitenlandse bestemming van ‘Martin’s Air Charter’ lanceerde, Palma de Mallorca. Nu, een kleine halve eeuw later, kent iedereen de tot inmiddels omgedoopte Martinair, een begrip in de luchtvaart. Martinair is uitgegroeid van een charter- tot een internationaal opererende lijndienstmaatschappij. Maar de filosofie blijft: kostenbewust zijn en klantgericht zijn, wat Martinair in staat stelt telkens opnieuw een kwaliteitsproduct tegen een redelijke prijs aan te bieden. Martinair biedt een ruime keuze aan bestemmingen in en rond het Caribisch gebied: Aruba, Curacao, Cuba, Dominicaanse Republiek en Mexico. 

Martinair Economy class
Natuurlijk kunt u rekenen op onze prettige all-inclusive service en speciale aandacht voor kinderen. Vliegen wordt daardoor echt een feestje! Bij de Martinair all-inclusive service kunt u onder andere rekenen op:

    • Gratis koffie, thee en frisdrank gedurende de gehele vlucht en bier/wijn als aperitief en tijdens het diner
    • Uitgebreid entertainmentprogramma op de videoschermen met gratis oortelefoon
    • De mogelijkheid tot het huren van een Personal Entertainment Player, met keuze uit een ruim aanbod van recente speelfilms en tientallen programma’s
    • Speciale Martinair kinderservice met een rugzakje vol verrassingen, speciale kindermaaltijden en meer!

Martinair Comfort Class
Voor slechts € 69,- per persoon per enkele reis (onder voorbehoud van wijzigingen) boekt u een upgrade van Economy naar de nieuwe Comfort Class. Reizen in de Martinair Comfort Class betekent veel comfort voor een vriendelijke prijs. U heeft maar liefst 10% meer beenruimte en u beschikt gratis over een Personal Entertainment Player, met keuze uit tientallen programma’s, alsmede een ruim aanbod van recente speelfilms. Vanzelfsprekend kunnen Martinair comfort Class passagiers ook rekenen op de bekende all-inclusive service en de uitgebreide kinderservice van Martinair. De Martinair Comfort Class is altijd op aanvraag en kan alleen geboekt worden indien er ook een Economy Class reservering gemaakt is.

Martinair, een juiste keuze! naar boven

Extra informatie over KLM:

KLM
 

Reizen met een KLM-lijnvlucht heeft vele voordelen. U hebt een ruime keuze aan vertrekmogelijkheden dankzij de uitgebreide KLM-dienstregeling. U vliegt op aantrekkelijke tijden, met korte inchecktijden. U hoeft zich niet voor dag en dauw te melden op Schiphol. Kortom, motieven die u wellicht ook al had om voor uw zakelijke vluchten KLM te kiezen. Als u deelneemt aan het Flying Blue-programma, tellen de Miles van uw vakantiereis uiteraard volledig mee in uw totaalscore.

Aan boord bij KLM zit u ruim en comfortabel. Alle drankjes zijn uiteraard gratis. Het cabinepersoneel serveert op de meeste vluchten smakelijke maaltijden die zijn bereid met gezonde, (dag)verse ingrediënten. KLM komt op intercontinentale vluchten tegemoet aan speciale dieetwensen met een keuze uit maar liefst 14 verschillende maaltijden, van vegetarisch en cholesterolbeperkt tot kosjer en zoutarm. Voor haar kleinste gasten zijn er lekkere, verantwoorde baby- en kindermaaltijden. Speciale maaltijden dient u uiterlijk 48 uur voor uw vlucht via uw reisagent aan te vragen.

KLM Upgrading met FD-punten:
Met steeds grotere regelmaat vernemen wij van klanten, dat zij de door ons geboekte toeristenklasse vluchten middels FD-punten willen upgraden naar Business Class. Daarbij verwijzen wij u altijd naar de FD-helpdesk, want zij beslissen of dit eventueel mogelijk is. Dit valt altijd buiten onze verantwoordelijkheid. Houdt u er aub rekening mee, dat wij uw vluchten in de goedkoopste toeristen klassen boeken, veelal de Q-, H- en M-klasse. Volgens de laatste informatie (juli 2005) kunt u alleen een gratis upgrading krijgen als u de duurste full-fare toeristenklasse (veelal de B-klasse) hebt geboekt.naar boven

Overstappen en aansluitende vluchten

Indien u een vlucht hebt geboekt met een overstap dient u er rekening mee te houden dat wij of de luchtvaartmaatschappij deze soms ruim hebben ingepland. Hierbij is rekening gehouden met eventuele vertragingen en het feit dat u op sommige bestemmingen eerst door paspoortcontrole en douane moet vóór u kunt instappen voor uw volgende vlucht. ARA Tours kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor een gemiste vlucht door opgelopen vertragingen van vluchten of onachtzaamheid van de reiziger!

Door allianties en samenwerkingsverbanden in de internationale luchtvaart kan het voorkomen, dat vluchten worden uitgevoerd door een ‘partner’ maatschappij. naar boven



©2014 ARA Tours B.V.  |  Disclaimer  |  Copyright